Doorgaan naar hoofdcontent

Winkel


Allereerst eendje Kwek waaraan ik deze week de laatste hand legde, hier is hij:



Ik zocht hem al een tijdje op internet, althans zijn patroon. Uiteindelijk bleek het makkelijker dan gedacht het patroon komt namelijk uit het boekje Zoomigurumi wat gewoon in mijn kast op mij stond te wachten. En met dat boekje ben ik nog lang niet klaar!!

Wat ik wilde vertellen vandaag....


Mama, het is wel leuk dat je nu een echte winkel hebt! Uhm.. een echte winkel? Waar heb je het over schat? Ja hier in het hok, het lijkt hier wel een winkel! Nou dat zijn gewoon mijn hobby spullen maar dan in de opgeruimde variant hoor. Ik vind het een winkel en als ik hier een mandje pak dan kan ik daar de spullen in doen en kom ik bij jou betalen..

Zo begon het gesprek tussen mijn zoon afgelopen week. Mijn winkel (lees: berghok) of zullen we het MIJN ATELIER noemen, klinkt beter ;)
Mijn atelier dus, was grondig aan een opruimbeurt toe. En aangezien mijn hubby zijn onlangs gevonden passie, kaarsen maken, compleet met toebehoren netjes gerangschikt had in opbergbakken kon ik niet achterblijven.
Dus vorig weekend toen er toch geen echte kermis voor kleine kinderen was besloten we net als Woezel en Pip -Hok Opruim Dag- te houden. En als ik aan opruimen begin moet het meteen grondig, alles uit de kasten en er weer in, maar die bakken, die moest en zou ik ook hebben.
Dus ook ik keek mijn lieve broer aan en vroeg of ik wat bakken uit zijn magazijn kon overnemen, voor een goed prijsje, was ik ook weer blij en had hij meer plek *kuch*. 
Maar aan de aangekochte bakken had ik natuurlijk weer veel te weinig en ik "kocht" er nog meer, eentje voor de verf, eentje voor de tape, eentje voor de piepschuim, eentje voor de vilten band, eentje voor de houten prullaria, eentje voor de mini vogelhuisje, eentje voor.... need I say more? Uiteindelijk was het resultaat zondagmiddag helemaal naar wens, iets wat resulteerde in een volgens mijn zoon winkel.

Helaas ben ik er in de loop van afgelopen week achter gekomen dat het helemaal niet praktisch is geweest wat ik heb gedaan, aangezien beide zonen, regelmatig komen shoppen waardoor ik telkens nieuwe voorraad moest bijvullen of te wel, alles weer terug sorteren. Naja.. Ik kan me voorstellen dat zoonlief het geweldig vond, ik vond het naaikamertje van mijn moeder vroeger ook machtig interessant, ik knipte zelfs de stof op maat voor de klanten, waar mama minder blij mee was.

Dus met het opruimen van mijn stofkast zal ik nog maar even wachten totdat hij de leeftijd heeft bereikt dat stukken uit dingen knippen niet meer interessant is, voorlopig graaf ik dus verder in mijn berg stof, alhoewel misschien wat voor vandaag?

Resultaat hok-opruim-dag


Ik ga weer verder heb nog een hoop creatieve projecten liggen, fijne zondag!

Lieve groetjes,
Linda

Reacties

Populaire posts van deze blog

Haakpatroon drupje (makkie!!)

Wat heb je nodig: - Haakkatoen Catania of Phildar in een hippe kleur                 - Stopnaald/borduurnaald - Haaknaald 2,5mm - vulling voor knuffels - Veiligheidsoogjes 4mm zwart                                                              - Borduurgaren zwart                                                                                   - Sleutelringetje en ringetje om het label vast te maken - Lederen label met leuke tekst (kun je bestellen via mijn facebookpagina , door te mailen naar       sjunbylinda@gmail.com of natuurlijk gewoon zelf maken, dat is nog leuker! Gebruikte steken                vaste (v), halve vaste (hv) en losse (l) Je begint in aan de onderkant van de drup, tussentijds opvullen met de vulling Maak een magische ring                                                T1      haak 7 vaste in de magische ring      (7v)                                                   

Carnaval

Al enkele jaren maak ik alaafies, leuke driekleurige slingers met het woord ALAAF erop, zie  hier . De variant met 5 vlaggetjes kost € 11,11 (hoe toepasselijk) en kan jaren mee, dit jaar zijn de eerste alweer de deur uit. Met kerst maakte ik theelichtjes die ik op pinterest had gezien, maar nu wilde ik theelichtjes hebben die ik kon verkopen dus maakte ik deze zelf, wat een werk ;) Een plaatje tekenen en kiezen is één ding, maar iets van jezelf ervan maken, iets unieks, dat jij zelf ontworpen hebt is een ander ding. Een lieve vriendin tekende clowntjes voor mij, helaas kon ik deze niet bewerken, maar uiteindelijk heb ik een alternatief gevonden en nadat ik dat helemaal naar mijn wens had waren we weer een paar daagjes verder. De bovenste foto is zonder kaars, de 2e overdag met kaars en de 3e 's avonds met kaars. Ze worden naarmate de dag vordert dus steeds guitiger. Je kunt ze per stuk bestellen voor € 2,95 per stuk of per set van drie voor € 8,50. Natuurlijk, en d

Tutorial gehaakt broekrandje

Jeetje het is alweer een tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven, daarvoor zijn diverse redenen. Eentje daarvan is dat mijn mama enkele weken geleden is opgenomen in het ziekenhuis, waar ze eerst op de IC heeft gelegen en later op de longafdeling. Nog steeds is ze niet thuis en haar vooruitzichten zijn op dit moment zeer slecht. Dat was bekend maar het is en blijft mijn mama, waar ik heel graag voor wil zorgen, net als zij voor mij heeft gedaan en die ik net als vele anderen nog niet kan missen, gelukkig denkt ze er zelf ook zo over, dus mama als je dit leest "blief vechte, ig hot va dig". Er zijn nog een hoop andere redenen, om het kort samen te vatten is mijn leven op dit moment een puinhoop. Maar door positief te blijven probeer ik alle dingen aan te pakken en op te lossen en of dat lukt, dat zien we later wel. Een tutorial maken staat al een hele tijd op mijn bucket list, niet dat ik een bucket list heb, maar toch. Wat jaartjes geleden, we gaan het nu ech