Doorgaan naar hoofdcontent

Simpel kado zakje tutorial

 Naja tutorial, klinkt heel ingewikkeld, het is heel simpel, een beetje creatieveling zou er zelf ook al op gekomen zijn.

Wat heb je nodig:
-          Transparante zakjes formaat postkaart met een zelfklevend randje (niet noodzakelijk/wel handig)
-          Rolmes
-          Snij liniaal
-          Snij mat
-          Dubbelzijdige tape
-          Hip kadopapier

Dit is alles wat je nodig hebt

 De tape en de zakjes heb ik ooit gekocht bij Harlekino in Gulpen, ze hebben ook een webshop.
Het inpakpapier met de panda’s –Eef Lillemor- kocht ik vorig jaar, ontzettende gave dingen maakt zij o.a. accesoires en zelfs behang! En het snijmes en de snijlat had ik zelf ;)

Ik kocht de zakjes altijd bij de rood-wit-H-winkel en ze waren op zich helemaal niet duur, spotgoedkoop zelfs. Maar ik wil zoals ik al eens eerder schreef mijn eigen dingen, net even die Sjun! draai eraan geven. 
zakjes die ik nu altijd gebruikte
Ik moest het sleutelhangertje ook altijd een beetje erin proppen en dat vond ik jammer. 




Tijdens het typen van dit blog-tekstje kreeg ik diverse tips waar ze wel verkrijgbaar zouden zijn maar de echte krijg je nog alleen bij de H. 

Nu de uitleg!!
Je knipt een stuk inpakpapier af en dit vouw je dubbel, je meet even je zakje op en knipt (ik gebruikte hiervoor het snijmes en de snijlat) het op maat. Dan vouw je het open en doet er een paar stroken dubbelzijdige tape tussen, lijm kan ook maar dat bobbelt bij mij altijd. 
Dan stop je het erin en you finished the job! Easy!! Zo simpel, snap niet dat ik me dit niet eerder bedacht heb. Zo kan je allerlei zakjes maken en blijft het toch een uniek kadootje. 

Misschien komt het omdat ik altijd een kadootje wil maken, dat wilde ik al als klein meisje, mama maakte mij vaker blij me een simpele rol  inpakpapier en wat lintjes en ik was de hele middag zoet. Labeltjes eraan freubelen. En een kadootje geven is altijd leuk toch?

O ja, dichtmaken met een stukje masking tape is extra leukieleuk!

De sleutelhangers zijn te bestellen voor € 3,95 per stuk, gemaakt van echt wolvilt. 

Leuke letters he? Daarover later meer ;)

Fijn weekend allemaal!

Linda

PS like jij onze facebook pagina al? klik hierop -> Sjun!





Reacties

sandra_w zei…
Superleuke tutorial Linda! Ben ook zelf aan de slag gegaan ;-)
Dank je wel!
Top! heel leuk om te doen he?

Populaire posts van deze blog

Haakpatroon drupje (makkie!!)

Wat heb je nodig: - Haakkatoen Catania of Phildar in een hippe kleur                 - Stopnaald/borduurnaald - Haaknaald 2,5mm - vulling voor knuffels - Veiligheidsoogjes 4mm zwart                                                              - Borduurgaren zwart                                                                                   - Sleutelringetje en ringetje om het label vast te maken - Lederen label met leuke tekst (kun je bestellen via mijn facebookpagina , door te mailen naar       sjunbylinda@gmail.com of natuurlijk gewoon zelf maken, dat is nog leuker! Gebruikte steken                vaste (v), halve vaste (hv) en losse (l) Je begint in aan de onderkant van de drup, tussentijds opvullen met de vulling Maak een magische ring                                                T1      haak 7 vaste in de magische ring      (7v)                                                   

Carnaval

Al enkele jaren maak ik alaafies, leuke driekleurige slingers met het woord ALAAF erop, zie  hier . De variant met 5 vlaggetjes kost € 11,11 (hoe toepasselijk) en kan jaren mee, dit jaar zijn de eerste alweer de deur uit. Met kerst maakte ik theelichtjes die ik op pinterest had gezien, maar nu wilde ik theelichtjes hebben die ik kon verkopen dus maakte ik deze zelf, wat een werk ;) Een plaatje tekenen en kiezen is één ding, maar iets van jezelf ervan maken, iets unieks, dat jij zelf ontworpen hebt is een ander ding. Een lieve vriendin tekende clowntjes voor mij, helaas kon ik deze niet bewerken, maar uiteindelijk heb ik een alternatief gevonden en nadat ik dat helemaal naar mijn wens had waren we weer een paar daagjes verder. De bovenste foto is zonder kaars, de 2e overdag met kaars en de 3e 's avonds met kaars. Ze worden naarmate de dag vordert dus steeds guitiger. Je kunt ze per stuk bestellen voor € 2,95 per stuk of per set van drie voor € 8,50. Natuurlijk, en d

Tutorial gehaakt broekrandje

Jeetje het is alweer een tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven, daarvoor zijn diverse redenen. Eentje daarvan is dat mijn mama enkele weken geleden is opgenomen in het ziekenhuis, waar ze eerst op de IC heeft gelegen en later op de longafdeling. Nog steeds is ze niet thuis en haar vooruitzichten zijn op dit moment zeer slecht. Dat was bekend maar het is en blijft mijn mama, waar ik heel graag voor wil zorgen, net als zij voor mij heeft gedaan en die ik net als vele anderen nog niet kan missen, gelukkig denkt ze er zelf ook zo over, dus mama als je dit leest "blief vechte, ig hot va dig". Er zijn nog een hoop andere redenen, om het kort samen te vatten is mijn leven op dit moment een puinhoop. Maar door positief te blijven probeer ik alle dingen aan te pakken en op te lossen en of dat lukt, dat zien we later wel. Een tutorial maken staat al een hele tijd op mijn bucket list, niet dat ik een bucket list heb, maar toch. Wat jaartjes geleden, we gaan het nu ech